Friday, June 12, 2009

Result Sem 6

Salam alaik,
alhamdulillah, petang semalam result untuk sem 6 dah pun diumumkan. setelah sekian lama menunggu akhirnya tiba juga masa untuk menyemak keputusan peperiksaan. Petang semalam internet saya tak berapa bagus, jadi tak dapat nak semak awal, dalam pukul 11 malam baru dapat semak keputusan tu.So apa yang saya dapat? POINTER BAWAH 3. :pandacloud_20:itu lah yang saya dapat, terendah dalam 3 tahun pengajian ni,kenapa jadi macam ni? em...

Delama 5 semester sebelum ni, saya tak pernah ada internet sendiri, tapi semester ni internet 24jam dengan saya. Sebagai seorang HANTU komik yang sejati, kesempatan tu saya gunakan sepenuhnya, boleh dikatakan sekitar 8 jam sehari penulis mengadap komputer(membazir waktu kan?:pandacloud_03:)masa study week lebih dari 8 jam saya mengadap komputer. apa yang saya buat? tak bosan ke? saya hanya baca komik (most of da time) check email, blogging, dan main game..sampai housemate saya semuanye mengeleng kepala tengok saya tak study:pandacloud_41:. Rekod result sebelum ni agak baik walaupun kurang study, tapi semester 6 ni memang lansung tak study. Memang patut la dapat macam tu, kalau ada yang gagal tentu lagi best pengajaran dekat saya yang tak sedar diri ni (Ya Allah, aku bersyukur pada mu).

Jadi ini peringatan untuk saya untuk 2 semester yang terakhir ni, jangan tahu bertawakal je, tapi usaha tak seberapa. Ingat Allah akan tolong dengan hanya berdoa, semester2 sebelum ni sebenarnya UJIAN dalam kesenangan yang Allah berikan, tapi saya tak sedar, tambah lagi dengan ujian semester ni yang lebih berat. Dah lama sangat saya tersasar, alhamdulillah, belum terlambat untuk saya berubah. Kembali ke pangkal jalan.

Ya Allah, saat aku merasakan kekerdilan ini, kekalkan ia dalam setiap saat usiaku, saat aku terasa kekosongan ini, kekalkanlah ia sebagai dorongan ku, saatku menyedari kesilapan ini, peringatilah ia setiap detik dalam usaha agar aku tidak kembali menjejaki jalan ini, Ya Allah segala kudrat ku hanya milik mu, kekalkan ia padaku untuk aku terus menuju MU, ameen.



Secoret Tinta SeLuhur Rasa

0 comments:

Post a Comment

Blog Biz