Thursday, December 9, 2010

Hala Tuju

salam alaik,

Hari ni dah masuk 3 muharam 1423H..belum terlambat untuk aku ucapkan selamat tahun baru buat semua umat Islam yang mengenali diri ini dan umumnya.

Kala ini, status aku masih lagi seorang pencari kerja, walhal rakan-rakan majoriti semuanya dah bekerja. Sedikit sedikit dan banyak gelisah yang menghantui kepala, nasib baik masih ada hobi yang sentiasa mengisi kekosangan yang terasa.

Selalu dalam kepala terlintas memikirkan, bila aku nak dapat kerja ni? Kenapa belum ada yang panggil aku interview lagi ni? Mungkin benda-benda takkan hilang dalam fikiran selagi belum bekerja tetap, itu yang aku pasti, walaupun rasa sedih dengan situasi sendiri saat ini, tapi Allah dah bagitahu, setiap ujian itu tidak diberi melebihi kemampuan seorang hamba, aku yakin pasti ada hikmahnya, cuma aku harapkan, Allah tunjukkanlah aku jalan kearah hikmah yang engkau sembunyikan itu, ameen

Tuesday, November 9, 2010

Takabburkah Aku?

Sabda Rasulullah صلى الله عليه وسلم :

“Tidak akan masuk syurga orang yang ada didalam hatinya, seberat biji sawi, dari takabbur. Dan tidak akan masuk neraka orang yang dalam hatinya seberat biji sawi dari Iman” (Muslim)

Sebab-sebab yang menimbulkan Takabbur :

Punca wujudnya takabbur pada diri seseorang adalah disebabkan wujudnya suatu kelebihan atau dia merasa kesempurnaan berbanding manusia lain. 

1. Takabbur dengan Ilmu.
2. Takabbur dengan Amal
3. Takabbur dengan tubuh badan – kecantikan, kekuatan dll
4. Takabbur dengan harta, anak dan kekayaan dunia.
5. Takabbur dengan banyak pengikut
6. Takabbur dengan kemuliaan keturunan.
7. Takabbur dengan kekuasaan...dll


Ya Allah, sucikan hatiku dari kemunafikan, amalku dari riya’, lisanku dari dusta, mataku dari khianat, sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui semua mata yang berkhianat, dan semua yang tersimpan di dalam hati.ameen

Thursday, November 4, 2010

Tanda - Tanda Hampirnya MATI

Tanda 100 hari sebelum sakaratulmaut.
Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT
kepada hambanya dan hanya akan disedari
oleh
mereka yang dikehendakinya.
Walaubagaimanapun semua orang Islam
akan
mendapat tanda ini cuma samada mereka
sedar
atau tidak sahaja.
Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas
waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung
rambut
sehingga ke hujung kaki akan mengalami
getaran
atau seakan-akan mengigil. Contohnya
seperti
daging lembu yang baru saja disembelih
dimana
jika diperhatikan dengan teliti kita akan
mendapati daging tersebut seakan-akan
bergetar. Tanda ini rasanya lazat dan bagi
mereka yang sedar dan berdetik di hati
bahawa
mungkin ini adalah tanda mati maka getaran
ini
akan berhenti dan hilang setelah kita sedar
akan
kehadiran tanda ini. Bagi mereka yang tidak
diberi kesedaran
atau mereka yang hanyut dengan
kenikmatan
tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini
akan
lenyap begitu sahaja tanpa sebarang
munafaat.
Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini
maka ini adalah peluang terbaik untuk
memunafaatkan masa yang ada untuk
mempersiapkan diri dengan amalan dan
urusan
yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah
mati.

Tanda 40 hari sebelum hari mati

Tanda ini juga akan berlaku sesudah
waktu Asar. Bahagian pusat kita akan
berdenyut-
denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis
nama
kita akan gugur dari pokok yang letaknya di
atas
Arash Allah SWT.
Maka malaikat maut akan mengambil daun
tersebut dan mula membuat persediaannya
ke
atas kita, antaranya ialah ia akan mula
mengikuti
kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikat
maut
ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas
lalu
dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini
akan merasakan seakan-akan bingung
seketika.
Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma
seorang tetapi kuasanya untuk mencabut
nyawa
adalah bersamaan dengan jumlah nyawa
yang
akan dicabutnya.


Tanda 7 hari
Adapun tanda ini akan diberikan hanya
kepada mereka yang diuji dengan musibah
kesakitan di mana orang sakit yang tidak
makan
secara tiba-tiba ianya berselera untuk
makan.

Tanda 3 hari
Pada ketika ini akan terasa denyutan di
bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi
kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan
maka
berpuasalah kita selepas itu supaya perut
kita
tidak mengandungi banyak najis dan ini akan
memudahkan urusan orang yang akan
memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata
hitam
kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang
yang
sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh
dan
ini
dapat dikesan jika kita melihatnya dari
bahagian
sisi.
Telinganya akan layu dimana bahagian
hujungnya
akan beransur-ansur masuk ke dalam.
Telapak
kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan
jatuh
ke depan dan sukar ditegakkan.

Tanda 1 hari
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana
kita akan merasakan satu denyutan di
sebelah
belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di
mana
ini
menandakan kita tidak akan sempat untuk
menemui waktu Asar keesokan harinya.


Tanda akhir
Akan berlaku keadaan di mana kita akan
merasakan satu keadaan sejuk di bahagian
pusat
dan ianya akan turun ke pinggang dan
seterusnya
akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini
hendaklah kita terus mengucap kalimah
syahadah
dan berdiam diri dan menantikan
kedatangan
malaikatmaut untuk menjemput kita kembali
kepada Allah SWT yang telah
menghidupkan kita dan sekarang akan
mematikan pula.



Sesengguhnya mengingati mati itu adalah
bijak

Sunday, October 17, 2010

Permohonan KPLI Ambilan Januari 2011

Salam alaik,

Pengambilan bagi kursus perguruan lepasan ijazah (KPLI) kembali lagi, bagi sesi ambilan Januari 2011. KPLI ini khas untuk sekolah rendah sahaja, permohonan telah dibuka sejak 11hb oktober 2010 yang lalu dan akan ditutup 24hb oktober ini.

Bagi yang berminat boleh membeli no.pin pendaftaran di BSN dan mengisi permohonan secara online disini : KPLIsr

Dibawah ini kalender bagi KPLIsr Januari 2011:-

10 Oktober 2010
Iklan permohonan KPLI Ambilan Januari 2011.                                                      

11 Oktober 2010
Permohonan dibuka (Permohonan dibuat secara online).                                      

Nombor PIN boleh didapati di Bank Simpanan Nasional seluruh negara.

24 Oktober 2010
Permohonan ditutup.                                                                                              
(Pindaan atau perubahan maklumat permohonan boleh dibuat sehingga tarikh tutup).

08 November 2010
Semakan online nama calon yang berjaya menduduki Ujian MTeST.

13 November 2010                   
Ujian MTeST seluruh negara (Sila bawa Tiket Panggilan Ujian).                            

03 Disember 2010
Semakan online nama calon berjaya dipanggil temu duga.                                   
(Pemohon yang berjaya dikehendaki mencetak Surat Panggilan Temu Duga, Borang Butiran Diri dan Helaian Pernyataan Hasrat melalui Internet).

13 hingga 24 Disember 2010
Temu duga KPLI Ambilan Januari 2011.                                                    
(Sila bawa bersama Surat Panggilan Temu Duga , Borang Butiran Diri dan Helaian Penyataan Hasrat yang dicetak melalui Internet yang telah dilengkapi).

22 Januari 2011
Semakan Tawaran calon berjaya ke Institut Pendidikan Guru (IPG).                           
(Calon boleh mencetak surat tawaran sementara melalui internet. Surat Tawaran Rasmi boleh didapati selepas melapor diri di IPG).

31 Januari 2011
Pendaftaran calon di Institut Pendidikan Guru.                                                           
(Calon yang melapor diri boleh mendapatkan Surat Tawaran Berkursus di Institut Pendidikan Guru yang ditetapkan selepas mendaftar).

Saturday, October 16, 2010

Alhamdulillah..Kelantan ke Separuh Akhir

Salam alaik,

Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana telah memakbulkan doa rakyat dan penyokong pasukan kelantan dengan memberikan kemenangan 3 - 0 keatas selangor di stadium sultan muhammad ke-IV semalam.

Kemenangan yang sememangnya dinanti dan diharapkan oleh semua penyokong setia pasukan yang menghadapi dengan tabah segala tohmahan dan fitnah yang dileparkan oleh media-media yang tidak pernah berlaku adil keatas apa-apa yang berkaitan dengan negeri serambi Mekah ini.

Bagi yang melakukan kekecohan pada setiap kali perlawanan, diharapkan anda bertaubat dan insaf, saya percaya semua pasukan mempunyai penyokong-penyokong yang melampau, hanya sebagaimana yang rakyat kelantan sedia maklum dan alami selama diperintah pembangkang, media cetak dan elektronik arus perdana tidak pernah terlepas peluang untuk mengutuk dan memburukkan imej kelantan di mata rakyat Malaysia.

Oleh sebab itu, saya amat bersimpati kepada rakyat Malaysia yang hanya taat setia membuta-tulikan pancaindera dan hati mereka kepada berita-berita daripada sumber alternatif yang lebih bersikap adil dan mendokong prinsip keadilan berita. Tahniah kepada semua yang berlaku adil ini.
Dibawah ini rakaman jaringan yang memberi kemenangan kepada Kelantan semalam :-

Gol Pertama
Gol Ke-2
Gol Ke-3

Kelantan vs selangor, kelantan lawan selangor, keputusan kelantan lawan selangor, video kelantan lawan selangor, gol kelantan lawan selangor, jaringan kelantan lawan selangor, piala malaysia 2010

Tuesday, October 12, 2010

Apa akan jadi?

Salam alaik,

Apa akan jadi? masuk hari ini, dah 2 bulan lebih habis belajar tapi belum lagi dipanggil kerja, nasib baik lah dapat kerja sementara, kalau tidak memang kering kontang la poket dibuatnya.

Ramai orang kata, kalau ambil jururawat senang nak dapat kerja, betul ke? em, memang betul tapi itu 10 tahun yang lepas la, sekarang ni dah susah nak dapat kerja, sebabnya lambakan graduan kejururawatan daripada kolej-kolej swasta yang terlampau banyak dalam tempoh 10 tahun kebelakangan ini. Tapi bagi yang mengikuti pengajian dibawah kementerian kesihatan, tidak menjadi masalah bagi mereka, kerana kerajaan terus memanggil mereka untuk berkhidmat setelah keputusan peperiksaan jurururawat keluar. Sungguh beruntung nasib mereka-mereka ini. 

Tapi bagi yang menuntut di IPTA dan IPTS dalam bidang kejururawatan ini, peluang mereka untuk berkerja telah berkurangan, dan sememangnya tidak dinafikan, beberapa tahun lagi tiada lagi pasaran untuk graduan kejururawatan di Malaysia. Saya berani jamin, mungkin dengan sekatan penubuhan kolej kejururawatan baru oleh pihak bertanggungjawab dapat membantu meningkatkan pasaran kerja semula suatu hari nanti, itu pun andainya pertumbuhan hospital swasta semakin meningkat dikemudian hari.

Selain daripada masalah kekurangan kerja untuk graduan kejururawatan, terdapat juga kes-kes tertentu dimana para majikan mengambil kesempatan terhadap para graduan yang tiada pekerjaan ini, walaupun saya tidak pasti daripada mana sumbernya, tetapi terdengar ura-ura ada majikan yang tidak membayar gaji jururawat mengikut tahap pendidikan yang dimilikinya. Kerja jururawat yang begitu memenatkan dan memerlukan kesabaran yang tinggi ini telah diperlekehkan oleh mereka-mereka yang tidak bertanggungjawab dan tidak bertimbangrasa ini. Kasihan kepada jururawat-jururawat terbabit andai benar hal ini berlaku, eloklah anda melaporkan kepada MTUC dan pihak-pihak berwajib yang lain. 

Letihnya menulis hal ni...banyak lagi nak luahkan tapi dah malas nak taip...kalau ada sesiapa nak tambah..tulislah kat komen ye..

chow

Tuesday, September 21, 2010

Download Ketika Cinta Bertasbih Spesial Ramadan

Kisah ini merupakan sambungan daripada siri movie popular ketika cinta bertasbih 1 & 2 yang merupakan karya hebat daripada Habiburrahman. Siri drama yang penuh teladan dan pengertian dalam memahami dan menghayati indahnya hidup bersyariatkan Islam dengan sebenar-benarnya.

Download Link :- (Password : KCB)
Episod 1
Episod 2
Episod 3
Episod 4
Episod 5
Episod 6
Episod 7
Episod 8
Episod 9
Episod 10
Episod 11
Episod 12
Episod 13
Episod 14
Episod 15
Episod 16
Episod 17
Episod 18
Episod 19
Episod 20
Episod 21
Episod 22
Episode 23-24
Part 1
Part 2
Episod 25
Episod 26
Episod 27
Episod 28
Episod 29
Episod 30
Episod 31
Episod 32
Episod 33
Episod 34
Episod 35
Episod 36
Episod 37
Episod 38
Episod 39
Episod 40
Episod 41
Episod 42
Episod 43
Episod 44
Episod 45
Episod 46
Episod 47
Episode 48
Episod 49
Episod 50
Episod 51
Episod 52
Episode 53
Episod 54
Episod 55
Episod 56 (Tamat)

Kredit : Hadi

Sunday, August 1, 2010

Research on Nurses Performance

Salam alaik,
Sekadar perkongsian kepada semua RN dan Nursing student di luar sana. Ni abstract research yang saya jumpa.



Nursing is a core component of patient care. The quality of nursing provided has a significant impact on the outcome of patient care. This study was conducted with the objective of determining the current level of performance and competency of nurses in Hospital Kota Bharu (HKB). Doctors in HKB were asked to assess the level of performance of nurses in HKB. 50 doctors participated in the study. Data was collected through self administered questionnaires. An expert committee of consultants determined the level of performance that was required to ensure quality nursing. The results of the assessment by the doctors was compared with the level of performance required by the expert committee. The competencies assessed were grouped under those relating to personal capability, nursing knowledge, skills, ability to manage relationships and stressful situations. The overall job performance of nurses in HKB was assessed to be 20% below requirement. The nurses were assessed to be best in managing stressful situations with a 14.5% gap between required and assessed performance. They received lowest scores with competencies related to skills -- with a gap of 23%. Competencies related to knowledge, personal capability and relationships had shortfalls of 22%, 2 Id%, and 18% respectively. The study gave information that could assist in planning interventions to improve nursing in HKB and other government hospitals. The results also provided baseline information that could be used in the future to assess the effectivtmess of remedial measures taken.

Detail download kat sini : Full Article

Friday, July 30, 2010

Antara Tuntutan Agama Dan Dunia


Salam alaik,




Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka meperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa mentua meraeka, atau anak-anak mereka, atau anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.
-Surah An-Nur ayat 31


P/S:

Ingatlah diri, andai engkau lelaki, kewajipan keatas mu akan dipersoalkan di akhirat nanti adakah engkau mendidik ahli menutupi aurat mereka atau engkau sekadar bergembira dan bangga dengan peragaan fesyen semasa oleh ahlimu yang tidak kekal lama di mata manusia.

Ingatlah diri, andai engkau seorang wanita, janganlah sekadar lantang menuntut hak kesamarataan wanita-lelaki semata-mata, sedangkan hak yang wajib dipenuhi engkau anggap sebagai picisan yang tiada erti lagi ketinggalan arus modenisasi. Menjaga hak yang ditetapkan itu bukti ketinggian MARUAH wanita mu yang hakiki.

Friday, July 23, 2010

Aku munafikkah?



Salam alaik,

Sabda Rasulullah SAW : Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik yang jelas. Sesiapa melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik hingga dia meninggalkannya, iaitu apabila diamanhi ia khianati, apabila bercakap ia berdusta, apabila berjanji ia mungkiri dan apabila bertengkar ia ingin menang (walaupun salah) - (Hadis riwayat Bukhari)


Wahai diri! mampukah engkau menjadi seamanah Guru mu Muhammad Rasulullah S.A.W, yang dipercayai orang yang Yahudi musuhnya untuk menyimpan harta?

Wahai diri, bilakah engkau ingin mengikut jejak Ikutan mu yang dipercayai kata-kataNYA pabila dia bersuara walaupun dikalangan musuhNYA sebagai Dia pernah bertanya penduduk Makkah, adakah kamu akan percaya jika AKU katakan disebalik bukit ini ada musuh yang ingin menyerang? penduduk Makkah menjawab: kami percaya kerana kami tahu KAMU orang yang berkata benar.

Wahai diri! bagaimana dengan janji-janji yang pernah engkau lafazkan?
Allah berfirman, “Dan tepatilah perjanjian dengan Allah apabila kamu berjanji dan janganlah kamu membatalkan sumpah-sumpah(mu) itu, sesudah meneguhkannya, sedang kamu telah menjadikan Allah sebagai saksimu (terhadap sumpah-sumpah itu). Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang kamu perbuat.” (QS. An-Nahl (16): 91)


Wahai diri! apa yang engkau lakukan dikala bersalah dan berkelahi?
menyedari kesalahan diri atau tegar menahan EGO mu yang meninggi?

Wahai diri! Munafikkah aku?

Wednesday, July 21, 2010

Cara Pantas Tingkatkan Backlink



Salam alaik,

Saya baru sahaja melawat satu blog saudara kita dari Indonesia, beliau mengajarkan satu teknik yang sangat mudah untuk meningkatkan backlink blog dengan pantas, sekaligus meningkatkan PAGERANK dan ALEXA RANK blog kita.

Jom tengok macam mana caranya:-

------------------Mula disini----------------------------
Copy 100% langkah-langkah ini.

a. Copy  semua blog dibawah ini.

b. Pastekan didalam pos anda.
c. Padamkan blog no.1, kemudian susun semula no. bagi blog-blog diatas (semua blog naik satu anak tangga)
d. Gantikan blog ke-10 dengan blog anda.
e. Kemudian post kan.

Jadi macam mana post ini akan membantu? Saudara kita itu memberitahu bahawa

Jika setiap peseta mampu mengajak 5 orang sahaja, maka jumlah backlink yang akan diperolehi adalah:
Ketika posisi kita 10, jumlah backlink = 1
Posisi 9, jumlah backlink = 5
Posisi 8, jumlah backlink = 25
Posisi 7, jumlah backlink = 125
Posisi 6, jumlah backlink = 625
Posisi 5, jumlah backlink = 3,125
Posisi 4, jumlah backlink = 15,625
Posisi 3, jumlah backlink = 78,125
Posisi 2, jumlah backlink = 390,625
Posisi 1, jumlah backlink = 1,953,125

Bagaiman? Logik bukan? Jadi jom kita pakat-pakat menduplikasi posting ini, dan sama-sama kita menaikkan page rank dan alexa rank blog kita. Kenapa pentingnya rank2 ni semua? Mestilah untuk attract trafik dan sekaligus income bagi yang banyak pasang Ads hehehe.

Enjoy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Sunday, July 18, 2010

Google Chrome Terlampau Makan RAM

Salam alaik,

setelah beberapa bulan menggunakan google chrome semenjak dari versi 1 hingga ke versi 6 sekarang ini, satu perkara yang amat dan amat sangat mendukacitakan saya ialah penggunaan CPU. setelah dibuat perbandingan antara firefox 4.1 beta, opera 10.6 dan chrome 6.0.447 dengan masing-masing hanya membuka satu tab google search page, memang sah dan nyata CPU usage bagi chrome paling tinggi.

Lihat screeshot di bawah
- firefox menggunakan 69,404k
- opera menggunakan73,296k
- chrome  (31,936k + 13,620k + 15,200k + 15,024k + 32,832k + 19,624k + 13,660k + 15,240k + 15,064K + 15,808k + 17,204k + 13,600k + 11,524K + 53,696k)
Jadi walaupun saya amat menyukai chrome, namun penggunaan yang lama menyebabkan PC saya menjadi lembab dan panas dengan lebih cepat.

Setakat ini saya belum menjumpai sebab kenapa ia terjadi macam ini.

Thursday, July 15, 2010

Blog Baru TintaLuhur

Salam alaik,

Tengok kepada tajuk tu, memang sah niat saya nak promote blog baru sendiri hehehe, sebenarnya dah lama teringin nak menulis dalam BI ni, tapi rasa rendah diri dengan penguasaan grammer BI yang tak seberapa membantutkan hasrat murni nan satu ini hehehe.

Sebelum ini pernah dibuat beberapa kali blog BI dengan blogspot nursefirdaus. Tapi baru tulis 2 ke 3 post dah hilang modal nak tulis apa kat situ huhuhu. Begitu juga dengan nasib blog-blog BM yang lain. Sesungguhnya blogging bukanlah benda main-main.....ingat tu TintaLuhur..

Jadi, hari ini nak kongsikan blog BI yang sama konsepnya dengan TintaLuhur, jika blog ini menggunakan tagline SEKADAR PERKONGSIAN, blog BI tu pula menggunakan tagline SHARING EVERYTHING. Poyo je kan bunyinya..ada pun begitulah seadanya tuan punya blog ini..

Tanpa memanjangkan lagi kalam, inilah blog nya. http://firdausibrahim.co.cc/


Monday, July 12, 2010

Blogger Template Designer

Salam Alaik,

Ramai dikalangan blogger baru tidak cakna dengan design blog masing-masing, memang tidak dinafikan kekurangan ilmu tentang blog designing menjadi faktor utama masalah ini, dan bagi yang telah mengetahui kewujudan template-template percuma untuk blogger, blog-blog merupakan lebih enak dipandang dipandang berbanding yang menggunakan default template.

Hari ini, saya nak kongsikan cara menggantikan design blogger menggunakan fungsi terbaru daripada blogger, iaitu Blogger Template Designer, fungsi ini memberi 6 template asas yang setiap satu boleh disusun atur dengan lebih fleksible dan boleh di ubahsuai kombinasi warna dengan mudah tanpa perlu sebarang pengetahuan tentang html dan css code.

Jom Kita Mulakan....
1. Masuk ke Dashboard blog masing-masing
2. Pilih Design
3. Kemudian pilih Template Designer
4. Kemudian pilih template yang sesuai (6 pilihan)
5. Kemudian Plih Latar Belakang yang sesuai dengan tema blog anda
6. Setelah memilih latar belakang, pilih layout untuk menentukan susun atur blog.
7. Ok, setelah itu, jika masih tidak berpuas hati dengan kombinasi warna perkataan, bolehlah mengubah warna-warna tersebut di bahagian advance.
Ok, setelah berpuas hati dengan semuanya, jangan lupa untuk menekan butang APPLY TO BLOG.

Siap.

Bagi yang ingin menukar template menggunakan template percuma daripada website lain, boleh merujuk catatan ini untuk melakukannya Tukar Template Blogger Step-by-Step.


Friday, July 9, 2010

Cara Merawat Anak Yang Tidak Patuh Ibubapa

Mengatasi Masalah Anak-Anak Yang Nakal, Degil Dan Suka Melawan Cakap Ibu Bapa
Oleh: Ibnuumar Asseluluni

Secara fitrahnya semua ibu bapa mahukan anak-anak yang menghormati ibu bapa, mentaati hukum agama, sentiasa menjauhi maksiat serta tidak terjebak dengan gejala sosial.

Pengalaman penulis di Darussyifa’ sering bertemu dengan ibu bapa yang mengadu tentang anak-anak mereka yang terjebak dengan gejala sosial seperti anak-anak yang lari dari rumah, bergaul dengan remaja yang rosak akhlak, berzina, menagih dadah, melawan ibu-bapa, kasar serta biadab dengan ibu bapa dan seumpamanya.

Ibu bapa yang datang ke Darussyifa’ ini meminta perawat mengikhtiarkan sesuatu supaya anak-anak mereka boleh dipulihkan. Di antara yang biasa dilakukan oleh perawat ialah;

Kaedah Pertama:

Membaca doa-doa tertentu pada air seperti Surah al-Fatihah, Doa Pelembut Hati (Surah Taha ayat 1 hingga 5), Selawat Syifa’, Selawat Tafrijiyah, Doa Menghindar Maksiat (Surah al-Mu’min ayat 3) dan beberapa doa-doa yang lain. Air yang telah dibacakan dengan doa ini diberi minum kepada anak-anak yang bermasalah ini juga dibuat bilasan mandi.

Kaedah Kedua:

Satu lagi ikhtiar yang sangat mujarab bagi mengatasi anak-anak yang suka melawan ibu-bapa ialah dengan memberi minum mandikan anak-anak ini dengan air tadahan lebihan wuduk ibu-bapa. Caranya seperti berikut;





1. Ibu dan bapa terlebih dahulu membersihkan semua anggota wuduk dengan sabun. Anggota-anggota wuduk ini termasuk yang rukun dan sunat iaitu mulut, hidung, muka, kedua tangan, kepala, kedua-dua telinga dan kaki hingga buku lali.




2. Setelah dibersihkan anggota-anggota wuduk tersebut, gunakan air biasa minuman atau air mineraluntuk mengambil wuduk.




3. Cara yang mudah, duduk di atas kerusi dan letakkan baldi di bahagian antara kedua belah kaki. Biar isteri tolong menuangkan air untuk mengambil wuduk.




4. Membasuh semua anggota wuduk tiga kali. Mulakan dengan membaca bismillah. Basuh kedua belah tapak tangan diikuti dengan berkumur-kumur, membersihkan hidung. Pastikan air yang telah digunakan untuk membasuh tapak tangan dan berkumur-kumur masuk ke dalam baldi.




5. Berniat mengambil wuduk diikuti membasuh muka, seterusnya membasuh kedua tangan hingga ke siku, menyapu sedikit air di bahagian kepala, membasuh telinga dan akhir sekali membasuh kedua belah kaki hingga ke buku lali.




6. Setelah suami selesai, isteri pula mengambil wuduk dengan cara yang sama manakala suami pula yang membantu menuangkan air.




7. Setelah selesai, air lebihan wuduk yang terkumpul di dalam baldi tersebut dicampurkan dengan air biasa.




8. Beri minum air tersebut kepada Mandikan anak-anak yang bermasalah dengan air tersebut. Insya’Allah dia akan menjadi anak yang patuh kepada kedua ibu-bapanya.







Pencegahan Awal

Daripada pengamatan penulis serta kajian yang telah dibuat, lebih 90% ibu-bapa yang datang mengadu anak mereka bermasalah, apabila diperdengarkan doa berikut, mereka kata tidak pernah pun mendengar doa ini. Doa tersebut adalah seperti berikut;









Terjemahannya: Ya Allah, jauhkan syaitan daripada kami dan jauhkan syaitan daripada anak yang akan Engkau anugerahkan kepada kami.



Doa yang tersebut di atas adalah dipetik daripada hadis nabi seperti berikut;

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud;

“Jika seseorang di antara kamu akan berjimak dengan isterinya kemudian membaca doa ini;










Maka jika Allah SWT mentakdirkan untuk dua orang suami isteri itu memperolehi anak, maka anak itu tidak dapat dimudaratkan atau diganggu oleh syaitan.” Hadis ini diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim.

Doa ini diajarkan oleh Rasulullah SAW kepada umatnya sebagai pencegahan awal bagi mengelakkan zuriat keturunan kita daripada diganggu dengan mudah oleh syaitan.

Sudah menjadi keazaman syaitan untuk menyesatkan umat Islam kepada kekufuran. Syaitan sentiasa bersungguh-sungguh mencari peluang yang ada untuk menggoda dan menghasut keturunan umat Islam supaya melakukan maksiat.




Maksud daripada hadis di atas jelas menunjukkan bahawa ketika pasangan suami-isteri sedang berjimak, syaitan ada bersama-sama untuk masuk ke dalam percantuman benih suami isteri yang akan terjadinya anak kelak.




Sekiranya doa yang tersebut di atas tidak dibaca ketika sedang berjimak, dengan mudah syaitan menjalankan pekerjaannya tanpa ada sebarang halangan. Syaitan akan duduk di benih yang akan terjadinya anak itu sejak dari awal lagi sehinggalah anak tersebut membesar.




Sebab itu anak-anak yang membesar ini sukar di bentuk ke arah membuat perkara-perkara ibadah dan kebaikan. Mereka lebih cenderung melakukan perkara-perkara maksiat.




Bagaimanapun jika doa yang tersebut tidak dibaca ketika berjimak mungkin kerana jahil atau lupa, masih ada lagi ikhtiar iaitu dengan memberikan didikan agama yang sempurna kepada anak-anak agar syaitan yang mengganggu menyerah kalah.







Doa-doa yang disarankan oleh Islam ketika mengadakan hubungan intim suami-isteri

1. Doa Bersetubuh


Baca doa ini ketika suami mula hendak memasukkan zakar ke dalam faraj isteri.






Terjemahannya: Ya Allah, jauhkan syaitan daripada kami dan jauhkan syaitan daripada anak yang akan Engkau anugerahkan kepada kami.




2. Doa ketika hampir keluar mani




Baca ayat ini ketika suami terasa air maninya akan terpancut keluar. Oleh sebab ianya ayat al-Quran maka hendaklah membacanya di dalam hati.









Terjemahannya: Dan Dialah (Allah) yang menciptakan manusia dari air mani, lalu dijadikannya (mempunyai) baka keturunan dan pertalian keluarga dan sememangnya Tuhan mu Maha Berkuasa (Surah al-Furqaan ayat 54)

Tuesday, July 6, 2010

3 Web Browser Pilihan

Salam Alaik,

Sekadar perkongsian tentang web browser atau pun aplikasi pelayar laman sesawang, bagi sesetengah orang, mereka hanya mengenali Internet Explorer (IE) sahaja untuk melayari internet. Memang tidak dinafikan sesetengah website hanya dapat berfungsi dengan baik dalam IE seperti laman perpustakaan OPAC UiTM dan lain-lain. Namun, penggunaan IE tidaklah memuaskan.
Jadi, disini ada tiga pilihan web browser yang sememangnya terkenal dikalangan pengguna internet. 

Pertama ialah Mozilla Firefox yang semakin dikenali dikalangan rakyat Malaysia. Bagi penulis blog, Firefox merupakan web browser pilihan kerana mempunyai banyak fungsi tambahan yang dikenali sebagai addon.
klik di bawah untuk download




Kedua ialah Chrome, web browser ini ialah keluaran google dimana ia menjanjikan kepantasan dalam melayari website terutamanya semua servis google seperti gmail, picasaweb, blogger, dan lain-lain. Chrome juga kini dilengkapi dengan fungsi tambahan yang di kenali extension. Banyak extension yang sangat berguna kepada pengguna namun masih belum mampu melawan koleksi fungsi tambahan Firefox.
Salah satu extension kegemaran saya ialah One Manga Reader.

Klik di bawah untuk download

Dan yang Ketiga ialah Opera, opera yang terbaru menjanjikan pengalaman melayari website dengan lebih pantas, dan sememangnya saya sangat berpuas hati dengan kelajuan yang diberikan. Namun fungsi tambahan opera iaitu widget tidaklah mengujakan saya.
Klik dibawah untuk download




Selain daripada 3 web browser ini, masih banyak lagi web browser yang boleh di cuba, kelebihan menggunakan banyak web browser ialah kita boleh membuka akaun yang sama serentak seperti mempunyai 2 account facebook, satu dibuka di firefox dan satu lagi di chrome.
Lain-lain web browser termasuklah Avant, Flock, Safari, Netscape, Seamonkey dan Maxthlon.


Sunday, July 4, 2010

Semak Saman Online



Assalamualaikum w.bt.

Ramai dikalangan kita kadang-kadang tidak sedar bahawa kita sebenarnya mempunyai saman tertunggak. Hanya bila sampai surat saman ataupun di tahan daripada memperbaharui lesen kenderaan dan sebagainya baru lah kita tahu akan hal sebenarnya.

Jadi, kepada semua yang ingin menyemak status saman, boleh lah melawat laman sesawang berikut :-

http://www.rilek.com.my/

kemudian pilih menu saman PDRM. Selain itu anda boleh juga menyemak saman DBKL dan bil-bil lain sebagaimana menu di bawah.
Ok. Selamat Menyemak

Wednesday, June 23, 2010

Alhamdulillah..Akhirnya

Salam alaik,
Alhamdulillah syukur kehadrat ilahi, hari ini tanggal 23 Jun 2010 telah berakhirlah peperiksaan terakhir(ameen,ameen,insyaAllah xnak repeat) sebagai student di UiTM. Hari ini merupakan hari bagi peperiksaan LJM untuk mendapatkan lesen praktis sebagai jururawat terlatih di Malaysia dan negara-negara komenwel yang lain. Semoga semua calon-calon UiTM lulus dalam peperiksaan terbesar ini.

Kini bermulalah lembaran baru kamus hidup dengan pangkat Penganggur, huhuhuhu sempat jugak aku merasa pangkat yang sangat berprestij ini, apa pun, hidup perlu diteruskan, makanan, pakaian, tempat tinggal dah lama famili yang tanggung, sekarang kena mula mencari kerja untuk membalas budi semua mereka yang pernah berjasa.

Doakan daku segera mendapat pekerjaan yang halal, ameen

Tuesday, May 4, 2010

Download Youtube Video and So on





Salam alaik,

Dah lama blog ni tak di update, kemalasan tahap maksima melanda hehehe so memandangkan aku sekarang sangat fanatik mendownload cerita-cerita di TV3 dan youtube, aku nak kongsi dengan korang cara paling senang nak download video tu semua.

Banyak sangat cara yang ada sekarang ni, cuma yang ini aku fokus pada Internet Download Manager (IDM). So :-
1. Download IDM dan install - Download
2. Selepas Install, register guna patch


3. Ok sekarang dah boleh start download video, so jom terjah web tv3

4. Klik butang download this video

5. Start Download
6. Ta da!!! Tunggu la sampai habis then enjoyyyyyyyyyyy!!!!

p/s: majority video online boleh didownload dengan IDM, so selamat mendownload :-)

Sunday, April 18, 2010

Never Forget


Every night and every day
Every night and every day
Never forget to say
La ilaha illa Allah
(Nothing worthy of worship except Allah)

When you’re walking down the street
And you see the clouds in the sky
Praise Him and always repeat
The name of The Most High
And say with every heartbeat
La ilaha illa Allah

Chorus

No matter where you are or what you do
Remember Allah is watching over you
He’s the Light of Heavens and Earth
He’s the first, and He is the last
Obey Him and always say
La ilaha illa Allah

Chorus

La ilaha illa Allah
La ilaha illa Allah
La ilaha illa Allah
Never forget to say
La ilaha illa Allah

Chorus

La ilaha illa Allah
La ilaha illa Allah
La ilaha illa Allah

Monday, April 12, 2010

Barakallahu lakuma




We're here on this special day
Our hearts are full of pleasure
A day that brings the two of you
Close together
We're gathered here to celebrate
A moment you'll always treasure
We ask Allah to make your love
Last forever

Let's raise our hands and make Do'a
Like the Prophet taught us
And with one voice
Let's all say, say, say

بارك الله لكما وبارك عليكما
وجمع بينكما في خير
بارك الله لكما وبارك عليكما
وجمع بينكما في خير

From now you'll share all your chores
Through heart-ship to support each other
Together worshipping Allah
Seeking His pleasure

We pray that He will fill your life
With happiness and blessings
And grants your kids who make your home
Filled with laughter

Let's raise our hands and make Do'a
Like the Prophet taught us
And with one voice
Let's all say, say, say

بارك الله لكما وبارك عليكما
وجمع بينكما في خير

بارك الله
بارك الله لكم ولنا

الله بارك لهما
الله أدم حبهما
الله صلّي وسلّم على رسول الله

الله تب علينا
الله ارض عنا
الله اهد خطانا
على سنة نبينا

Let's raise our hands and make Do'a
Like the Prophet taught us
And with one voice
Let's all say, say, say

بارك الله لكما وبارك عليكما
وجمع بينكما في خير

Thursday, April 8, 2010

Heart Attack

nurse-heart-attack

Apa pandangan anda jika Jururawat berpakaian macam ni? Terjojol MATA kan dan ramai yang dapat sakit jantung nanti kalau Jururawat datang buat pemeriksaan dengan pakaian macam ni.

Ini merupakan pakaian pelayan di kedai makan Heart Attack Grill di Arizona, Amerika. Kedai Makanan segera yang menawarkan burger dan kentang yang membahayakan kesihatan. Pengasasnya Dr. Jon yang mengaku sebagai Nutritionist memulakan perniaagaan pada tahun 2005 dengan melakukan setting kedai makanan tersebut seperti di hospital dengan para pelayan memakai seragam Jururawat.

Heart Attack Grill telah dikritik hebat oleh badan-badan bukan kerajaan yang mencela menyediaan makanan yang langsung tidak sihat dan menjatuhkan martabat Jururawat. Di sini para pelayan beraksi dengan membuat pemeriksaan sebagaimana seorang jururawat lakukan di klinik kemudian membuat preskripsi ubat (burger dan kentang).

Apa pun, tindakan seperti ini memang tidak wajar, kerana ia menjatuhkan imej Jururawat yang mulia, wajarlah apabila Heart Attack Grill ini di saman oleh Jabatan Peguam Arizona atas servis yang mereka tawarkan.


Anti Kelantan



Salam alaikum,

dah lame tak menulis perkara semasa kat blog aku ni, so sebagai mana tajuk and gambar kat atas ni, aku nak berbicara tentang anti-kelantan ni.

bukannya aku ni rasis ke ape, tapi bila tertengok group ni aku rase pelik la plak, nape la diorang ni suka sangat buat kije xde paedah ni????

ade komen beberapa org kat citu, dia tulis sekadar nak bincang kenapa la orang kelantan bermasalah sangat? betul ke?

bagi aku sebagai orang kelantan (mesti la nak defend he3) aku ade teori la, nape ramai anggap orang kelantan ni bermasalah?

1. Negeri kelantan bukan bawah BN (dan BN telah gagal menawan kelantan walau dengan ape care sekalipun)

2. Penerimaan baik semua masyarakat terhadap pemerintahan PAS (cina,india,melayu,siam,kemboja,vietnam) semuanya boleh hidup bersatu dibawah naungan ISLAM yang ditegakkan PAS.
so, disebabkan nak mengawal penguasaan PAS keatas negeri2 lain, kerajaan telah berusaha memburukkan kerajaan dengan bermacam-macam, antaranya mengatakan negeri kelantan adalah termiskin, PAS anti hiburan, PAS anti kemodenan, orang kelantan dibawah PAS ganas dan sebagainya, dan semua berita2 hasutan ini disebar luas melalui media TV, radio, surat khabar serta melalui agensi2 kerajaan. setelah berpuluh tahun rakyat hanya disumbat dengan berita SATU PIHAK, ofcoz akan lahirllah golongan hanya percaya ape sahaja yang keluar dari media2 pro BN ni..

so aku x salahkan orang yang buat group tu or sape2 yang benci orang kelantan....tapi aku salahkan sikap orang yang x mau terima cerita orang + orang yang jenis dapat 1 cerite terus percaya tanpa soal selidik.

sedangkan nabi dah pesan, bile mendapat sesuatu berita hendaklah kite selidiki dahulu..

itu saje nak kongsi huhuhuhu

adiosssss

by da way, sape2 nk tgk group tu pegi la kat sini ye

Saturday, April 3, 2010

Awaken - Maher Zain


We were given so many prizes
We changed the desert into oasis
We built buildings of different lengths and sizes
And we felt so very satisfied
We bought and bought
We couldn't stop buying
We gave charity to the poor 'cause
We couldn't stand their crying
We thought we paid our dues
But in fact
To ourselves we're just lying

Oh...I'm walking with my head lowered in shame from my place
I'm walking with my head lowered from my race
Yes it's easy to blame everything on the west
When in fact all focus should be on ourselves

We were told what to buy and we'd bought
We went to London, Paris and
We made show we were seen in the most exlusive shops
Yes we felt so very satisfied

We felt our money gave us infinite power
We forgot to teach our children about history and honor
We didn't have any time to lose
When we were.. (were)
So busy feeling so satisfied

I'm walking with my head lowered in shame from my place
I'm walking with my head lowered from my race
Yes it's easy to blame everything on the west
When in fact all focus should be on ourselves

We became the visuals without a soul
despite the heat
Our homes felt so empty and cold
To fill the emptiness
We bought and bought
Maybe all the fancy cars
And bling will make us feel satisfied

My dear brother and sister
It's time to change inside
Open your eyes
Don't throw away what's right aside
Before the day comes
When there's nowhere to run and hide
Now ask yourself 'cause Allah's watching you

Is He satisfied?
Is Allah satisfied?
Is Allah satisfied?
Is Allah satisfied?

Oh..I'm walking with my head lowered in shame from my place
I'm walking with my head lowered from my race
Yes it's easy to blame everything on the west
When in fact all focus should be on ourselves

Wednesday, March 31, 2010

Buat Page Engin Pencarian Sendiri


3

Selalunya kita akan menggunakan search page google, yahoo dan juga bing sebagai homepage setiap kali kita ingin menggunakan internet. Namun kini, anda boleh menggunakan search page sendiri sebagai homepage browser anda tak kiralah anda menggunakan IE, Firefox, Chrome atau apa jenis sekalipun, search page anda boleh dipaparkan sebagai home page sebagaimana yang saya telah guna sekarang.


1

So macammana nak buat?


1. Mula-mula masuk ke web http://www.the-page.net/


2. Isikan nama di tempat kosong itu.


3. klik Create Welcome Page


4. Sekarang search page anda dah siap, so nak set kan sebagai home page klik pada link (anak panah merah)


5. Ikut arahan yang diberikan.


Selamat mencuba


p/s: anda boleh juga cuba buat dekat web ini :-


goglogo


funnylogo


googlemyway


Monday, March 29, 2010

Allah Is Watching Me



In the middle of darkest night, and I am thinking I am out of sight
But, I must come to realize Allah is watching me
My every breath, my every sigh
My every tear, my every cry
Every moment of my life, Allah’s watching me.
My every breath is watching me
My every step is watching me
My every move is watching me
Allah’s watching me.
My creater is watching me
My sustainer is watching me
My Lord is watching me
Allah is watching me.
Everytime I miss salah
Fail to pay my due zakah
Miss my fasting Ramadan
Allah is watching me.
Every time I share the tear
Live my life between hope and fear
The purpose of my life is clear
Allah’s watching me.
My every breath is watching me
My every step is watching me
My every move is watching me
Allah’s watching me.
My Creator is watching me
My Sustainer is watching me
My Lord is watching me
Allah is watching me.
La Ilaha Illallah Muhammadur Rasulullah
There is no God but Allah, My Lord is watching me!
My every breath is watching me
My every step is watching me
My every move is watching me
Allah is watching me.
My creater is watching me
My sustainer is watching me
My Lord is watching me
Allah is watching me.

Artist: Asif Choudhury
Album: You Are Not Alone
Nasyid: Allah’s Watching Me (My Lord Is Watching)

Tuesday, March 23, 2010

Engin Carian PDF, DOC & PPT

3ebook-pdf-search-engine_1249664526451


E-book? sekarang ini nama ini sudah tidak asing lagi kepada kita, jika ditanya kepada pelajar sekolah rendah sekali pun mereka dapat menjawab dengan betul. Jadi apakah E-book ni?


E-book adalah sebarang dokumen daripada words, power point dan lain-lain yang disimpan dalam format .pdf iaitu Portable Document Format. Kini telah menjadi trend kebanyakan dokumen terutamanya bagi pelajar universiti dan orang bekerja di akses dalam format .pdf contohnya soalan-soalan past year dan juga surat-surat dikalangan orang bekerja. Dan bagi saya yang paling penting ialah artikel-artikel dan bahan-bahan tesis banyak dalam format .pdf jadi menjadi kemestian bagi saya untuk menggunakan engin carian E-book ini untuk memudahkan pencarian bahan yang saya inginkan.


Saya selalunya menggunakan website ini pdf-search-engine.


ebook-search-pdf-search-engine_1249663540422


kat dalam web ini, hasil carian akan disenaraikan berdasarkan keywords yang anda masukkan. Di bahagian bawah hasil carian itu tersedia link hasil carian keywords yang sama tapi dalam format .doc atau (microsoft words) pun .ppt (power point). Selain web tersebut anda juga boleh mencari E-book anda di alamat berikut :-


http://www.pdfgeni.com/


http://search-pdf-books.com/


http://www.toodoc.com/


http://www.ebook-search-queen.com/


http://www.lookpdf.com/


http://pdfind.com/


web-web diatas mempunyai kelebihan yang tersendiri. Jadi pilihlah mengikut kesukaan anda. ok itu sahaja dari saya untuk kali ini. Selamat Mencari :wink:

Monday, March 22, 2010

Mawi Feat KRU - Sujud



[Mawi]
Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud

[KRU]
Jika direnung kembali
Dari kehidupan
Pelbagai halangan kutempuh penuh cabaran
Tiada satupun ku hadapi dengan senang dan
Tiada satupun ku hadapi dengan tenang

Tapi ku bersyukur
Di saat ku murung
Ku musikkan dalam kedua telapak tangan
Semangat yang dah luntur
Harapan yang dah terkubur
Diberi arah tukku teruskan

[Mawi]
Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud……

Hanya mampu sujud…..

[KRU]
Pernah kulihat mereka
Yang hilang segalanya
Insan yang tersayang
Atau harta benda
Pancaroba bencana juga malapetaka
Adalah sebahagian ujian dunia

Di sebalik kesusahan
Tidak letih mengerti erti kesenangan
Harusku akur dengan apa yang telah dikurnia
Barangkali esok semua berubah

Janganlah kita melupakanNya
Ketika langit cerah bersinar
Janganlah kita melupakanNya
Ketika langit mendung tak bercahaya

[Mawi]
Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

[KRU & Mawi]
Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud……

Hanya mampu sujud…..

Tuesday, March 16, 2010

Pada Mu Ku Bersujud - Afgan



Ku menatap dalam kelam
Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya nama-Mu ya Allah

Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah

Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
Hamba-Mu yang slalu bertakwa

Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakan-

Monday, March 15, 2010

H1N1 Satu Konspirasi

h1n1



Saya telah menerima email dari kawan sekelas saya berkenaan konspirasi yang berlaku disebalik wabak pandemik H1N1 ini. secara logiknya, saya juga merasakan ada rancangan tersembunyi yang dibawa oleh WHO dan lain-lainnya. Namun saya tidak mempunyai sebarang bukti. Kini artikel yang dikongsikan kawan saya sedikit sebanyak telah meyakinkan saya tentang kewujudan konspirasi ini.


Sila lawati web ini untuk tulisan asal:-


Konspirasi Wabak Selsema Babi (Bahagian 1) - http://ibnuyaacob.com/?p=870


Konspirasi Wabak Selsema Babi (Bahagian 2) - http://ibnuyaacob.com/?p=883


Konspirasi Wabak Selsema Babi (Bahagian 3) - http://ibnuyaacob.com/?p=887

Tuesday, March 9, 2010

Tahajjud Cinta - Siti Nur Haliza



Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Ku haus di tengah laut
lemas mencari tempat berpaut
kirimkan aku kekuatan
serta pedoman di kesesatan

Ku sunyi dalam gembira
perih pedih tanggung derita
sungguh aku bukan wali
yang suci dari hina dan benci

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Terlalu lama aku mencuba
terlalu banyak
cinta yang ku damba
tiada yang sempurna
hanyalah fana
Tuhan, ampuni hamba-Mu

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Ku rebah di dada malam
memecah dendam yang lama diam
ku tanggalkan baju dunia
dakapku dengan selimut syurga
ya Tuhanku hanya padamu
tempat mengadu segala rindu
limpahi ku rahmat kasihmu
dalam tahajjud cinta bersujud

Monday, March 8, 2010

Flash Al-Quran

quran-flash2

Salam alaik, dah lama saya menyepikan diri. Bersempena dengan bulan Ramadhan yang mulia ini, saya ingin kongsikan Al-Quran Flash khusus untuk semua sahabat seagama yang suka mengadap PC@laptop lama-lama(macam saya).


Al-Quran flash ini adalah salah satu Flash E-book yang memaparkan gambar sebenar dengan memberikan pengalaman pembacaan yang sungguh selesa. Kali ini saya kongsikan A-Quran Flash versi Tajwid yang mana mempunyai tanda-tanda baca tajwid setiap helaiannya.


Selamat Beribadah.


Download: Hotfile


Official Download Site: Al-Quran Flash Tajwid

Wednesday, March 3, 2010

E-book Baik Punya

Ramai yang ingin menceburi bidang perniagaan internet, namun ketiadaan ilmu dalam bidang IT membantutkan hasrat dan impian tersebut. Kini tak perlu risau lagi, E-book Toyol ini boleh memberi segala info yang anda inginkan, hanya bermodalkan rm30, anda boleh menguasai cara untuk memulakan perniagaan internet secepat mungkin.

klik banner ini untuk ketahui kelebihannya:-

Tuesday, March 2, 2010

For The Rest Of my Life - Maher Zain



For The Rest Of my Life
I praise Allah for sending me you my love
You found your home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And there is a couple words I want to say
Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you...loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you

I know it deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together in Jannah
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

*Repeat Chorus
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

Repeat Chorus
I know that deep in my heart..

Blog Biz